Verleiding

Vliegen is vooral wachten. 
Wachten tot de motor warm is, wachten tot je bij het volgende keerpunt bent, wachten tot ILenT je BvL opstuurt, wachten tot de 100-uur beurt van de olieverversing daar is.. 
Wachten wachten wachten.
Dat vliegen is eigenlijk bijzaak ;-)


En hoewel ik besef in een gelukkige omstandigheid te zijn met een eigen toestel te kunnen vliegen wanneer ik dat wil waarheen ik ook wil, , houdt dat niet in dat ik kan vliegen wanneer ik wil:
Werk, thuis, afspraken en agenda's helpen niet. 
Ook hier: wachten tot het zover is.

En dan het weer:
Te nat (want regen geeft minder dan de 5KM zicht die we volgens de regels moeten hebben)
Of laatstleden te nat (want de grasbaan is nog niet hersteld en je kunt niet starten of landen)
Of te veel wind (harder dan 45KT en het toestel vliegt vanzelf bij stilstand, dan kun je dus niet landen)
Teveel zijwind (volgens de fabrikant 15KT maximum op 90 graden)
Te lage bewolking (want je mag niet lager vliegen dan 600ft)



Kortom er is altijd wel een reden om nog even te wachten met vliegen.
Des te groter is de verleiding. Des te groter de lol als het wél lukt. Als een passagier met veel Ooooooh! en Aaaahh! en een grote grijns de zelfde lol deelt die jij voelt...;-)

Reacties

Populaire posts