Afleiding

 De leukste passagier bestaat wellicht niet, maar ik heb een paar heel goede Tweede Plaatsen naast me gehad ;-).
Een leuke categorie is mede-piloten: die kunnen waarderen wat een eigen toestel vermag, die kunnen voelen hoe ze vliegt, reageert, soepel en toch niet 'twitchy', snel en toch kalm landend.



Een andere leuke categorie is die groep die nooit eerder gevlogen heeft in zo iets kleins - laat stáán in een eigengebouwd toestel. Die zich niet kunnen voorstellen dat die 335 kilo echt zelfgebouwd is. Die hun leven -letterlijk- in mijn handen leggen: hoe ontzettend mooi is dat ;-)

Het leuke van het ontwerp van de RV12 is dat je naast elkaar zit (dat is niet per se logisch: bij een ontwerp achter elkaar is de romp smaller, waardoor minder weerstand, waardoor wellicht sneller).
Door die side-by-side hebben de Pilot-In-Command (PIC) en de Co-Piloot een goed contact, en dat verhoogt de feestvreugde.

Voor die passagiers die dat leuk vinden is het mogelijk (mee) te sturen: de RV12 is als DBO-toestel ontworpen (Dubbel Besturing Onderricht: lessituaties). Ook erg leuk voor de Bouwer in dezen: echt supergaaf om te zien dat iemand die nooit een vliegtuigje van dit formaat van dichtbij heeft gezien, toch kaarsrecht door het Zwerk kan vliegen.
Pracht ervaring voor allebei!





Vanwege privacy ga ik niet ongevraagd foto's weergeven van alle mensen die hebben meegevlogen, maar ik denk dat je de lol van mijn Lief en mijn dochter en mij wel uit deze plaatjes kunt voelen.

Gedeelde lol is echt dubbele lol.


Reacties

Populaire posts